ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cosmin Curticăpean, cofondator şi CEO al iFactor – platformă pentru finanţarea alternativă a IMM-urilor: Vrem să mergem către zona de „embedded finance“. Avem o soluţie nouă de credit intelligence şi dezvoltăm în continuare şi alte soluţii noi pe care să le putem integra ulterior în alte aplicaţii folosite de companii

10 mai 2024 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul se află în a treia etapă de dezvoltare a businessului şi vizează atragerea unei noi finanţări  Ţinta pentru veniturile recurente anuale este de 1,5 mil. euro la final de 2024.

iFactor, start-up-ul care a dezvoltat o platformă de tip marketplace pentru finanţarea alternativă a IMM-urilor, dezvoltă în prezent o serie de soluţii noi pe care să le poată integra ulterior în alte aplicaţii folosite de firme şi antreprenori. Până acum, pe lângă platforma dee tip marketplace pentru finanţare alternativă, iFactor a lansat o nouă soluţie, de credit intelligence, numită iFactor Pure Analytics, de care sunt interesate în prezent mai multe bănci. iFactor Pure Analytics funcţionează ca un instrument de evaluare a creditelor, bazat pe date alternative, precum date din social media, profilare psihometrică, amprentă digitală şi comportament de tranzacţionare pentru a eficientiza, a reduce riscurile de fraudă şi neplată şi a optimiza procesul de creditare.

„Strategia noastră este acum ca prin produsul SaaS (iFactor Pure Analytics – n.red.) să adresăm o piaţă mai extinsă pentru că şi marketplace-ul în sine are capacitatea de scalare în momentul în care sursele de date, partea asta de KYC (know your customer) şi de scoring se compun într-o formă reglementatorie. Şi atunci, noi am dezvoltat şi alte două produse care vor merge pe zona de carduri şi care vor folosi marketplace-ul. Noi acum suntem în proces de licenţiere pentru instituţie de plată, ca să fim independenţi în zona de tranzacţii, de fluxuri de bani.“

„Şi ce dorim să facem este să facem foarte mult <<embedded>>, adică să mergem în zona de <<embedded finance>>, acolo unde efectiv marketplace-ul nostru să fie în aplicaţii sau în procese pe care antreprenorii le folosesc <<day by day, by default>>, în orice context“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Cosmin Curticăpean, cofondator şi CEO al iFactor. El a explicat că odată cu noile soluţii dezvoltate, scalarea businessului şi implicit şi a platformei de finanţare alterenativă va fi mai uşor de realizat.

„Sunt nişte integrări pe care le facem şi, în general, cam tot ce facem de acum este zona de <<embedded>>. Şi atunci, practic, marketplace-ul va deveni, mai degrabă, o funcţionalitate a produsului de analiză de risc. Deci o să fie o compoziţie diferită din perspectivă tehnologică şi atunci el va duce scalarea acestui model de <<embedded>> pe produsul de marketplace cu sursele de finanţare, chiar şi alternative. Aceasta este strategia noastră“

Practic, start-up-ul trece astfel într-o nouă etapă de dezvoltare. „Suntem practic în a treia etapă. Noi am avut trei stadii de dezvoltare. Primul a fost marketplace-ul, al doilea este zona asta de <<credit and risk intelligence>> şi următorul pas este zona de <<embedded>> în care cele două se suprapun, se coroborează cu zona de <<settlement>> şi devenim independenţi într-un spaţiu de finanţare alternativă, cu date alternative, cu capacitate extrem de profundă de a analiza riscul ş.a.m.d. Vom ajuta piaţa direct şi indirect prin <<gatekeepers>>, care sunt băncile sau finanţatori în general“, a explicat Cosmin Curticăpean.

iFactor are în prezent în derulare o rundă de finanţare care s-ar putea ridica la câteva milioane de euro, în funcţie de cât de mulţi clienţi va reuşi să atragă pentru soluţia nouă de credit intelligence.

„Suma finanţării este dinamică, pentru că va depinde foarte mult de cât de repede vom semna cu clienţi noi. Dacă, de exemplu, reuşim ca până la finalul anului să semnăm cu 3-4-5 clienţi din Centrul şi Estul Europei, deci Grecia, Polonia, România, atunci runda se va situa între 3 şi 4 milioane de euro. Dacă nu, atunci runda se va duce între 5-6 milioane de euro. Şi va depinde foarte mult şi de granturi pentru că avem încă două granturi care sunt considerabile ca dimensiune şi atunci dacă reuşim să acoperim zona de cercetare şi dezvoltare cu granturi, atunci nu ne diluăm din perspectiva <<equity>>, pentru că nu e cea mai bună perioadă în care să te diluezi“, a precizat el.

Echipa iFactor este deja în discuţii cu mai multe bănci, atât din România, cât şi din străinătate, care vor să integreze soluţia sa nouă, numită iFactor Pure Analytics, în sistemele lor de analiză a companiilor care au nevoie de creditare, în special de servicii de factoring.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR