ZF 24

Start-up-ul Munch din Ungaria l-a promovat pe Alexandru Ţurcanu pe poziţia de country manager în România

Start-up-ul Munch din Ungaria l-a promovat pe Alexandru...

Autor: Ioana Niţă

09.05.2024, 20:27 192

Start-up-ul Munch din Ungaria, care a dezvoltat aplicaţia mobilă cu acelaşi nume ce ajută la reducerea risipei alimentare, l-a promovat pe Alexandru Ţurcanu pe poziţia de country manager în România, acesta ocupând anterior funcţia de director de vânzări a subsidiarei locale. Start-up-ul ungar a lansat aplicaţia sa mobilă pe plan local la finalul lunii martie a acestui an cu ajutorul lui Alexandru Ţurcanu, care a coordonat până acum echipa de vânzări a Munch România. În trecut, el a ocupat poziţia de director strategic de vânzări al companiei Just Eat Takeaway.

„Când pasiunea se îmbină cu o viziune îndrăzneaţă, obiectivele devin o realitate. Împreună, ne străduim să facem un pas mare în direcţia unei lumi în care fiecare aliment contează. Sunt onorat să preiau această nouă poziţie în echipa Munch şi să contribui la misiunea noastră de a reduce risipa alimentară şi de a face o schimbare pozitivă în comunităţile noastre”, a declarat Alexandru Ţurcanu, country manager Munch România.

În următoarea perioadă, Alexandru Ţurcanu se va ocupa de extinderea prezenţei start-up-ului la nivel naţional, prin dezvoltarea echipei şi în alte regiuni din ţară. Obiectivul Munch este ca până la finalul acestui an să ajungă la peste 500 de parteneri pe plan local – din Bucureşti şi alte oraşe mari din ţară.

Lansarea Munch în România face parte din strategia sa de extindere în regiune, după ce start-up-ul a reuşit să obţină la finalul anului trecut o rundă de finanţare de tip serie A, valoarea totală a investiţiei nefiind însă facută public.

În prima lună de la lansarea pe piaţa din România, aplicaţia Munch a înregistrat peste 5.000 de descărcări şi a salvat în jur de 380 kilograme de mâncare, potrivit informaţiilor furnizare de reprezentanţii locali ai start-up-ului.

În prezent, aplicaţia pune la dispoziţia clienţilor produse din 117 locaţii de la 87 parteneri şi este disponibilă momentan în Bucureşti. Numărul de parteneri creşte săptămânal, iar în lunile următoare se va extinde şi în alte judeţe. Clienţii pot achiziţiona produse alimentare de la restaurantele şi magazinele lor preferate, la reduceri cuprinse între 50 – 70%. Mecanismul este simplu: utilizatorii rezervă produsele, le plătesc online, apoi le ridică personal de la locaţia selectată.

Printre partenerii Munch se numără localuri cunoscute şi apreciate, precum Ibis, Ciorbe şi Plăcinte, Tort de bezea, The Coffee Shop, Petit by Maison des Crepes, Sweet by Marvio, The Grill şi Hello Donuts.

În România, conform statisticilor Uniunii Europene, aproximativ 2,55 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual.

Pe plan local mai activează câteva start-up-uri care au aceeaşi misiune de a combate risipa alimentară, dintre ele cel mai cunoscut fiind bonapp.eco, care a atras peste 200.000 de utilizatori din Bucureşti şi Cluj-Napoca de la lansarea sa în noiembrie 2021, salvând 250 de tone de alimente de la aruncare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO