Analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor au identificat în total şase tendinţe care îşi vor pune amprenta asupra comportamentului de consum în acest an, marcat pe de-o parte de tensiuni geopolitice şi de probleme economice, iar pe de alta de revoluţia tehnologică. An de an, specialiştii de la Euromonitor analizează piaţa şi extrag acele tendinţe care vor influenţa consumul în funcţie de context.
În 2024, AI-ul, sustenabilitatea şi promoţiile se numără printre factorii care vor ghida alegerile oamenilor la cumpărături.
„În contextul inteligenţei artificiale, apar noi şi noi instrumente care sunt folosite pentru a influenţa deciziile consumatorilor şi pentru a schimba aşteptările acestora când vine vorba de relaţia cu brandurile. Tehnologia e tot mai prezentă şi integrată în viaţa de zi cu zi a consumatorilor. Companiile ar trebui să folosească mai mult AI-ul pentru a oferi oamenilor o experienţă personalizată“, spun analiştii de la Euromonitor.
În ceea ce-i priveşte pe consumatori, studiul companiei de cercetare de piaţă a relevat că 40% dintre respondenţi sunt confortabili cu a primi recomandări personalizate de la asistenţi digitali, însă mai puţin de 20% dintre oameni consideră că aceştia sunt capabili să răspundă la întrebări complexe legate de varii probleme din procesul de cumpărare. Tot consumatorii au mai spus că sustenabilitatea s-a numărat şi se numără printre preocupările lor. Spre exemplu, peste 60% dintre persoane şi-au dorit ca prin alegerile făcute să aibă un impact pozitiv asupra mediului înconjurător.